דיקור סיני בחולון מתאר שיטה טיפולית סינית המשמשת מעל ל-2,500 שנה. השיטה מתבססת על תפיסה של הגוף כמערכת אנרגטית וכיוון תנועת האנרגיה הזאת נועד לטפל במגוון בעיות רפואיות ולהגביר את הבריאות הכללית.

הדיקור סיני משתמש במחטות דקות, ארוכות כחצי מטר, המונחות במקומות מסוימים בגוף בשביל לפעול על נקודות חשובות במערכת האנרגטית. כאשר המחט מונחת על נקודת דיקור, המטרה היא להעביר חשמל טבעי בצורה מדויקת כדי לפעול על הנקודה הזו ולהשפיע על מחזור האנרגיה בגוף.

הנקודות שבהן מונחות המחטות נבחרות בהתאם למטרה הרפואית המבוקשת, כמו להקל על כאבים, להפחית דיכאונים או לשפר תפקוד הגוף והמח.

מרפאות דיקור סיני נמצאות ברחבי העולם ונהנות מפופולריות רבה בקרב אלה המחפשים שיטות טיפול טבעיות ומשלימות. למרות שהשיטה כמו כל טיפול רפואי אינה מתאימה לכולם.

טיפול בדיקור סיני אינו מתאים לכולם, ולכן חשוב להתייעץ עם רופא או מטפל מוסמך לפני תחילת הטיפול. ישנם מספר מצבים שבהם טיפול בדיקור סיני לא מומלץ או אפילו מפורט בצורה חד משמעית:

אם ישנם כתמים או פצעים באזור המתאים לדיקור סיני
אם ישנם בעיות כבדות או כלי דם כרוניות
אם ישנם בעיות כרוניות בעצמות או מפרקים
אם ישנם מצבי דם מסוימים, כמו קיבה רגישה או דלקת מפרקים

בנוסף, ישנם תנאים רפואיים אחרים שבהם יש להתייעץ עם רופא לפני קבלת טיפול בדיקור סיני, כגון הריון, אי-שיוויון הורמונלי ובעיות רפואיות מיוחדות נוספות.

ישנם מרפאות רבים ברחבי העולם שמציעים טיפול בדיקור סיני ובישראל גם קיימות מרפאות כאלה. בין השאר, אני מכיר את המרפאה Physio Medical בחולון שמציעה שירותי דיקור סיני וכן עוסקת בטיפולים פיזיותרפיים ומומחיות אחרות במרפאה.

במסגרת הטיפול בדיקור סיני במרפאה, מתבצעת הערכה מקיפה של הסימפטומים והספקטרום המלא של הבעיה הרפואית של המטופל. לאחר מכן, מתבצע תכנון טיפול מותאם אישית הכולל מיקום נקודות דיקור ומספר מטפלים וכלי עזר שיעזרו להשיג את המטרה הרפואית המבוקשת.

כדי להפיק את המרב מהטיפול בדיקור סיני, מומלץ לפנות למטפל מוסמך ולשאול אותו כיצד ניתן להשתמש בטיפול זה יחד עם טיפולים רפואיים אחרים.