טיפול בשיטת שרוט - מה זה ואיך זה עוזר בפיזיותרפיה?

טיפול בשיטת שרוט

מה זה ואיך זה עוזר בפיזיותרפיה?

שיטת שרוט

היא שיטת טיפול מתקדמת לעקמת בגב המתבססת על תרגול, אימון וחינוך לעמידה נכונה וזקופה.
השיטה משתמשת בעקרונות תרגול נשמתי עמוק, תוך כדי אימון פונקציונלי מנואלי.

עקמת – עיוות של עמוד השדרה הנמדד ביחידות של מעלות (עיוות קל – עד 10 מעלות, לעומת עיוות קשה -מעל 10 מעלות).
רוב הסיבות לעקמת אינן ידועות.

הטיפול בשיטת שרוט הוא טיפול מתקדם שפותח במאה ה20 והוא יעיל מאוד גם לטיפול בבעיות מערכת התנועה והשרירים. השיטה מבוססת על פרקטיקה ייעודית של תרגול תנועה המבוצעת באופן מדויק ובצורה תנועתית מושלמת על מנת לסייע לחיזוק, להתאוששות ולהחזרת תפקודי הגוף למצבם הטבעי.

השיטה משלבת תנועות מדויקות המבוצעות באופן חוזר, הכוללות פעולות נגד הכיוון הטבעי של הגוף. תנועה זו מפעילה את השרירים
והעצמות באזור עמוד השדרה ומסייעת לחיזוקם וגם לשיקום מפתחי התנועה.
על ידי חיזוק והחזרת התנועות הטבעיות לגוף, שיטה זאת יכולה לעזור במקרים רבים, לדוגמא:
1. טיפול בעמוד שדרה שנפגע כתוצאה מפציעה.
2. כושר גופני לא תקין
3. שיופר שגרת חיים שגויה, וזאת .

תרגול ואימון יום יומי בעזרת תנועות מדויקות של השיטה יעזור מאוד בתיקון תנוחות עבודה סטטיות (ארגונומיה) בישיבה, עמידה והליכה, כמו כן, התרגול מסייע לחיזוק השרירים והעצמות מסביב לעמודה השדרה.

הטיפול בשיטת שרוט עוזר לטפל בכל מגוון בעיות פיזיותרפיה, כגון כאבי גב, צוואר, כתפיים, מתחי שרירים, חולי, שיקום אחר פציעות ועוד.

השיטה כוללת גם גישות לטיפול בכאבים ובמתחים באזור השדרה, ולכן יכולה להיות מועילה לאנשים הסובלים מכאבי גב כרוניים, תאונות, עיוותים ופגיעות בעמוד שדרה.
כמו כן, שיטת שרוט יכולה להיות יעילה גם לטיפול בבעיות נוירולוגיות כמו חרדה, דיכאון וכאבי ראש, בזכות השילוב של התנועה והריכוז המוביל להקלה של הסימפטומים.

בנוסף לתרגול תנועות גוף מדויקות וטכניקות נשימתיות עמוקות, טיפול בשיטת שרוט כולל גם טכניקות של מסג' עמוק ומניפולציות להחזרת תפקודי הגוף למצבם הטבעי ואבחון מדויק של הבעיה הפיזיולוגית בעמוד השדרה.

שיטת טיפול זאת מתאימה בעיקר לצעירים עד גלאי הבגרות (נשים וגברים כאחד) ופחות מתאימה לאנשים מעל גיל 30 או כאלו הסובלים מעקמת כרונית.

אודות שיטת שרוט

בשנות ה20 של המאה ה20, בחורה גרמניה בשם קתרינה שרוט, שסבלה מעקמת, פיתחה את השיטה בניסיון להתמודד עם הבעיה הרפואית שלה.
כאשר קתרינה הבינה כי השיטה שלה אכן עובדת ונותנת מענה לבעיה שכיחה, היא בנתה ופיתחה תכנית טיפול לפיזיותרפיסטים, רופאים וגם השתמשה בה בעצמה עבור מטופלים במרכז "קתרינה שרוט לדפורמציות עמוד שדרה". ביתה – כריסטה להנרט שרוט המשיכה לפתח ולגבש את השיטה עד שבשנות ה60 של המאה ה20 הפכה השיטה לטיפול שמרני, שלא דורש ניתוח, ברחבי גרמניה.
כיום מערכת הבריאות הגרמנית וכירורגים אורתופדיים תומכים מאוד בשיטה ומפנים באופן קבוע מטופלים לפיזיותרפיסטים מקצועיים המתמחים בשיטת שרוט.

יאסר סאלמה – מייסד מרכז Physio Medical למד והוכשר בטיפול בשיטה זאת על ידי ד"ר שרוט בעצמה