לשיחת ייעוץ חינם התקשרו-
cropped-FAVICON-פזיומדיקל-min
טיפול לימפטי (Lymphatic Therapy)

טיפול לימפטי (Lymphatic Therapy)

טיפול לימפטי (Lymphatic Therapy) הוא סוג של טיפול משלים שמתמקד בטיפול במערכת הלימפה בגוף, בשיפור זרימת הנוזלים שמקורם  במערכת זו ובטיפול בתסמינים של נפיחות וכאבים שקשורים לבעיות שנוצרות במערכת הלימפה.
מערכת הלימפה משמשת כמערכת ניקוז וסינון של נוזלים. הם מצואים כמעט בכל חלקי הגוף ומוליכין נוזלי לימפה מהחללים הבין תאיים שברקמות, ומנקזים אותם בעיקר אל הוורידים התת-בריחיים שבבסיס הצוואר.

למי טיפול לימפטי מתאים?

טיפול לימפטי משלב שיטות שונות כדי לטפל, להפעיל ולשפר את התנועה והזרימה של הנוזל הלימפטי בגוף. הטיפול עשוי לכלול עיסויים, תרגולים פיזיותרפיים, ויברציה, מניעת הצטברות של נוזלים ושחרור נוזלים מצטברים.

טיפול זה מתאים לאנשים שסובלים ממחלות של מערכת הלימפה כמו לימפודמה, פיברומיאלגיה ועיוותי שדרה. הטיפול עשוי גם להיות מומלץ לאנשים שעברו ניתוחים שבהם המערכת הלימפטית שלהם נפגעה, או לאנשים שמתמודדים עם סכרת, סינוסיטיס, בצקת הריון ועוד…

איך טיפול לימפטי זה עובד?

טיפול לימפטי יכול להפוך לכלי חשוב להפעלת תהליכי ההתחדשות בגוף, כיוון שזרימה טובה של נוזלי הלימפה עשויה לאפשר לגוף להירפא ולהתאושש ממחלות ופציעות, ובנוסף לזה עשוי לכלול גם טיפול בסימפטומים לאחר ניתוחים כמו ניתוחי שד וניתוחי בטן. הטיפול עשוי לכלול תרגולים של נשימה, תרגולי כוח ופעילות פיזיותרפית.

הטיפול צריך להיות מבוצע על ידי פיזיתרפיסט מקצועי ומנוסה. פיזיתרפיסט יכול להיות מסייע חשוב לאנשים שסובלים ממחלות מערכת הלימפה ויכול להתאים את הטיפול לצרכים הייחודיים של כל לקוח.כדי לספק טיפול לימפתי איכותי ומועיל, חשוב לעבוד בשיתוף פעולה עם צוות רפואי מקצועי ולקחת בחשבון את צרכי הלקוח והתנאים הייחודיים שלו.
חשוב לציין כי טיפול לימפתי עשוי להיות פולשני עבור מספר מצבים רפואיים ועשוי לגרום למטופל להרגיש קצת אי נוכוחות, לכן לפני תחילת הטיפול, חשוב לקבל ייעוץ רפואי ממומחה ולוודא שהטיפול יתאים לצרכי המטופל ולמצבו הרפואי וכמו כן, חשוב שהמטופל ירגיש בנוח ויסמוך על הגורם הרפואי.

הטכניקות העיקריות שנמצאות בטיפול לימפתי הן טיפול בסיסי לימפטי (מסורתי), טיפול לימפטי מתקדם וטיפול בדומיית לימפה.

טיפול בסיסי לימפטי הוא הטכניקה המוכרת והפשוטה ביותר. במהלך הטיפול, מטפל מפעיל לחץ עדין על כלי הלימפה באמצעות מספר טכניקות שונות, כולל הצגה, סיבוב לחיצות ונשימות. הטיפול מתרחש בצורה זו כדי לסייע לזרימת הנוזלים הלימפטיים ולהפחית את הזעזוע של הנקבוביות הלימפטיות.

טיפול לימפטי מתקדם משתמש בטכניקות נוספות, כולל הפעלת טכניקות פעולה עמוקה, תרגול תנועה וסדנאות של תנועה מודעת. טכניקות אלה עשויות לסייע להחזיר את הגמישות והתנועה לגוף ולסייע לטפל בכאבים ובהפרעות שינה.

דילוג לתוכן