לשיחת ייעוץ חינם התקשרו-
cropped-FAVICON-פזיומדיקל-min
Vestibular rehabilitation שיקום ויסטיבולארי (בסחרחורת) והקשר שלו לאיזון הגוף

שיקום ויסטיבולארי והקשר שלו לאיזון הגוף

שיקום ויסטיבולארי הוא תהליך שמטרתו לשחזר את התפקוד הנכון של מערכת האיזון הויסטיבולרית של הגוף.
מערכת האיזון הוויסטיבולרית אחראית לתחושת האיזון והתמצאות הגוף בחלל, והיא מורכבת מהאוזן הפנימית ומרשת עצבים שמחברת אותה למוח.

תהליך השיקום ויסטיבולארי

 תהליך שיקום זה מתבצע ומנוהל על ידי צוות מקצועי של פיזיותרפיסטים ומטפלים בריאותיים המכירים במערכת הויסטיבולרית ובתפקודה.

 

התהליך מבוצע באמצעות תוכנית טיפול אישית, המתאימה לצרכי המטופל ומתבססת על הדירוג והנתונים הרפואיים שלו. התהליך עשוי לכלול טיפולים תומכים כמו מכשירי יציבה ותנועה, תכניות תזונה ותוכניות תרגול מעודדת אך ראלית עבור המטופל. בנוסף התהליך עשוי לכלול מספר טכניקות ותרגולים, כגון תרגולי יציבה ואיזון, תרגולי תנועה מבוססי מערכת הויסטיבולרית, ותרגולי תזונה והדרכה לסגנון חיים בריא כדי למנוע את התקדמות התסמונת ולשמור על התפקוד הנכון של מערכת הויסטיבולרית.

 

שיקום ויסטיבולארי הוא תהליך מורכב שדורש חשיבה יצירתית והתאמה אישית לצרכי המטופל. הטיפול הופך להיות יעיל כאשר הוא מתבצע בסביבה מקצועית המזהה את הצרכים הפיזיולוגיים של המטופל. כמו כן, יש לקחת בחשבון את הגורמים המעכבים המשפיעים על מערכת הויסטיבולרית, כגון טיפולים רפואיים, תאונות, מחלות וכו'.

בתהליך שיקום ויסטיבולרי, המטופל קרוב לוודאי יקבל הדרכה בנושא האוזן הפנימית, מערכת האיזון של הגוף וגם מבואות לתרגול יעילים ופשוט שהמטופל יוכל לעשות ביבתו לטיפול במצב.

יתרונות ומטרות

אחד היתרונות החשובים של שיקום ויסטיבולרי הוא שהוא עוזר להפחית כאבים, דיכוי וחרדה. המטופל יכול להתחיל להרגיש שיפור בצורה מיידית או לאחר כמה ימים, ולאחר מספר פגישות המטופל עשוי להרגיש שהוא מתקדם בדרך לשיקום המלא ואפילו משפר את האיזור והמיקוד שלו.


המטרה העיקרית של שיקום ויסטיבולרי הוא לחזור לתפקוד הרגיל של מערכת השיווי משקל של המטופל. לכן, חשוב לפעול בשילוב רפואי ומקצועי, לתרגל ולבצע את הפעולות המומלצות על ידי הגורם הרפואי ומנגד להיות מודעים למגבלות הגוף ולא לאמץ אותו יותר מדי. כמו כן, חשוב לזכור כי שיקום ויסטיבולרי הוא תהליך ארוך ומאמץ, ולכן חשוב להיות סבלני ולהתמיד כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

דילוג לתוכן